Android telefon sa Ubuntu temom

Malo sam se poigrao ovih dana. Pokušao sam da moj android telefon „prepakujem“ u Ubuntu boje. 🙂

U pitanju je LG Optimus L9 P760, i za sada najbitniji info su podaci o ekranu: 4.7″ sa rezolucijom QHD 960×540. Ovo napominjem jer zaista ne znam kako će sve ovo izgledati na ekranima manje rezolucije.

Pa idemo redom.

Prvo instaliramo Buzz Launcher, pomoću koga možemo podesiti željenu temu, i to tako što posle instalacije, iz samog programa već skinemo predefinisanu temu, koju ćemo posle doraditi po našem nahođenju. Generalno, mogli bi to raditi i „od nule“, ali ovako je brže. 😉

Ja sam kao polaznu osnovu odabrao sledeći paket teme (ima ih još, naravno, pa prelistajte malo ponuđeno, možda nađete i interesantnije rešenje): Craig Tuttle | Ubuntu Touch.

Nakon inicijalne instalacije i podešavanja, sledeće što nam treba je ekran za zaključavanje: Ubuntu Locksreen. Veoma lepo rešenje, moram priznati, sa još nekim opcijama, kao što je prikaz prpouštenih poziva, primljenih poruka ili bilo kojih drugih obaveštenja. Ostala obaveštenja, tj. ona koja želite da se pojavljuju, možete podestiti u podešavanjima programa.

Cuvar ekrana

Ubuntu Lockscreen – čuvar ekrana

Ekran se zaključava nakon postavljenog vremena automatski, a otključava porevlačenjem sa desna na levo.

Naravno, dobra pozadina za telefon je potrebna, i ako je već Buzz tema postavila standardnu pozadinu, meni se ova opcija više sviđa: Ubuntu Live Wallpaper Beta.

Pocetna

Ubuntu Live Wallpaper – sat i datum na početnom ekranu

Pocetna 2

Ubuntu Live Wallpaper – izmena funkcije

Pocetna 3

Ubuntu Live Wallpaper – baterija

Ovde su prikazana 3 ekrana: ako dva puta kliknemo na ekran pojaviće se izbor da li želite da bude prikazan sat sa datumom ili stanje baterije.

I na kraju, da bi sve bilo na svom mestu, poteban nam je i sajdbar: Glovebox.

Slajder

Ubuntu sidebar – Glovebox

Ubuntu sajdbar se dobija kratkim prevlačenjem prstom sa leva na desno pored sam eivice ekrana. progrme na njemu možete sami postaviti po želji i potrebama. Naravno, u podešavanjima već postoji predefinisana Ubuntu tema.

Možda ne bi trebalo posebno da napominjem, ali svi ovi programi mogu da se detaljno podešavaju po nahođenju, te ako nakon istalacije ne dobijete baš ovakav izgled, slobodno se malo poigrajte sa podešavanjima. Uostalom, to to je način na koji sam i ja dobio tačno željeni izgled. Baš po mom ukusu.

Inače, nakon podešavanja, postavio sam nekoliko ekrana na kojima su widžeti i prečice programa koje ja koristim najčešće. Takođe, ukinuo sam gornji bar koji je standardan za android telefone, ali prostim prevlačenjem prsta odozgo na dole, on je tu, na raspolaganju.

Bar meni

Gornji Android bar

Kako se posle instalacije Buzz Launchera hardverskom dugmetu na telefonu ne ulazi više u spisak sa aplikacijama na telefonu, već se otvara meni sa podešavanjima, moram napomenuti da se spisak aplikacija dobija prevlačenjem prsta odozdo na gore na bilo kom ekranu ili preko softverskom tastera koji se nalazi na osnovnom, početnom ekranu.

Programi

Spisak programa

Evo kako izgedaju ostali ekrani (osim počentog, osnovnog, njega smo već prikazali):

Planiranje

Vreme i podsetnik

Muzika

Ekran sa audio plejerom

Socijalno

Ekran sa Twitter vidžetom

Programi odabrani

Lista najčešće korišćenih programa

Što se tiče vidžeta koje sam koristio, ovo je moj izbor, ali vas on ne ograničava da koristite one programe i vidžete koje ste i do sada koristili, kako bi vam rad bio što udobniji.

Ovaj mali eksperiment je, nadam se, uspeo i da će vam se dopasti. 🙂

Ostavite odgovor

